tisdag 16 februari 2010

Överraskningar i Gävle...

I går efter jobbet åkte jag till Gävle för att hälsa på en god vän. Det blev mycket mat prat och inspirations hjälp för båda. När det var dags för middag fick jag välja restaurang. Efter som det var ett tag sen jag bodde i staden så valde jag en ny öppnad restaurang som inte fanns på min tid i Gävle.
Restaurangen heter Bistro nord och ligger i stationshuset i Gävle.
Maten var riktigt trevlig och ett stort lyft för Gävles krogutbud. Jag åt Dovhjort från Uppland med savoykål och enbärssås, tyvärr blev det ingen bild. Det var goda smaker, lagom portion (brukar kunna vara brottar portioner i den stan) och hemmagjort knäckebröd. Ett stort plus för musiken på toaletten!
Jag kommer garanterat att komma tillbaka!

2 kommentarer:

  1. Mina föräldrar har också varit på Bistro nord och var också väldigt nöjda med besöket. Jag tror jag måste gå dit nästa gång jag åker till gävle..

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag absolut du ska testa nästa gång du är i Gävle.

    SvaraRadera