fredag 30 oktober 2009

Oinspirerande matlagningsprogram...

Har varit ledig idag och haft lite tid att titta på tv. Jag har sett två matlagningsprogram som jag inte tidigare har sett, Nigella och Two fat ladies.
Det är nog den värsta skiten jag någonsin sett!!
Jag börjar med Nigella: hon går i en affär och pratar om att man inte ska köpa färdig mat utan laga egen hemgjord mat. Vad stoppar hon i varukorgen; ett paket med fläskkotletter, ett paket med FÄRDIGA gnocci, grädde och senap.
Jag förstår inte hur man i ett matlagningsprogram använder färdig gnocci när man säger att man inte ska köpa färdig produkter. Nästa rätt hon lagar gör hon friterad bläckfisk med vitlöksmajonäs, då står hon och säger att man ska köpa sin majonäs och att det redan finns färdig med vitlök i, just den tycker hon inte är lika bra som att riva ner lite vitlök i en köpes majo som hon dessutom inte saltar eller pepprar. Hon ska få ett plus för att hon iallafall säger att man bör köpa ekologisk majo.

Nu till dom två feta damerna!
Dom har ingen karissma, sluddrar så man inte hör vad dom säger sen har dom ruskigt långa, målade och äckliga naglar inte att förglömma alla ringar på fingrarna. Man börjar må illa när man ser hur dom trycker ner sina händer i nån aubergingegga dom håller på att göra.

Jag blir inte direkt sugen på att laga mat när jag har sett detta... om det är någon som läser min blogg och finner någon av dessa program inspirerande kan ni väl skriva en kommentar så jag kan få ta del av era tankar om vad som ni finner lockande i programen.

3 kommentarer:

  1. Jag har tyvärr inte sett programmen! Vad tycker du om Per Moberg då? Jag gillar det, men blir lite avskräckt av hans hår och svettiga panna som fladdrar över allt. Men annars kul!

    SvaraRadera
  2. Per Moberg brukar jag inte heller kolla på... Jag vet aldrig när det går så jag har nog inte ens bläddrat förbi det, men har sett trailern för det:) och jag vet inte vad jag ska säga om det men han är ju skådespelare:)

    SvaraRadera