måndag 25 juli 2011

Villa Anns sommar meny

I lördags var jag och Linda på Villa Anna och åt från deras sommar meny.
Jag åt:
Salma laxtartar med peppparrots sorbet, mandelmjölk och krämig äggula till förrätt.
Till varmrätt Grillad biff med tryffelbea hemmagjorda pommes och märgbakad purjolök.
Till dessert åt jag chokladnousse med hallon, muskovadoglass och lakris sås


Linda åt:
Kalvrodtbiff med lökringar, syrad rödlök och ostcreme till förrätt.
Till varmrätt regnbåge med morot, sockerärtor, lökcreme och bondbönsrisotto.
Till dessert ville linda bara äta en ängsyer sorbe med lite bär.


Maten var jätte bra som vanligt, däremot drog linda det längsta strået på förrätten men min varmrätt var bättre än hennes.


Efter Villa Anna gick vi ner till oasia och drack lite drinkar. Jag drack vinäger basilika om jag kommer ihåg rätt och linda tog vår favorit rabarber, det smakar precis som rabarberpaj med vaniljsås. Om ni inte varit på oasia och provat deras drinkar måste ni dit!








2 kommentarer:

  1. Det vad riktigt nice även om den här menyn var lite likanande den avsmakninsmenyn dom hade innan de bytte till sommar menyn... Men det var grymt bra!
    Trevlig blogg du har!
    //Jens

    SvaraRadera