måndag 7 september 2009

Funkar Champagne till allt?

Det sägs att man kan dricka champagne till allt... I helgen hade jag och min sambo kräft skiva ute på landet med några goda vänner. Under förberedelserna till denna skiva öppnade vi en flaska champagne för att ha lite gott att dricka under allt slit, efter en liten stund kom vi på att lite hungriga och att lunch skulle sitta fint... Det enda vi hade att äta förutom kvällens kräftor var kok korv. Så vi kokade korv och till detta intogs även champagnen, och för er som undrar hur det smakade...
Jo faktiskt inte så illa om man kan tro, det var ingen klockren kombination men klart överraskande bra:)

När vi endå var ute vid kusten passade vi även på att plocka havtorn, ljuvligt gott men taggigt att plocka... Recept på någon god havtornsmarmelad kommer inom en snar framtid...

4 kommentarer:

  1. Hej Jens,

    efterlyser ditt havtornsrecept.
    Vill helst inte koka, i Jämtland ångar de vid 85°.
    Har hittat värsta busken och de måste plockas nu!

    (Har också haft väldiga problem att posta en kommentar! Har nu bytt webbläsare, dock ej operativsystem – Mac. Kanske kommer det in flera kommentarer eller ingen.)

    Hälsar Marie
    som bor granne med Noors herrgård, fast i Roslagen.

    SvaraRadera
  2. Hej Marie!
    Jag har tyvärr inte hunnit gjort någon marmelad än eftersom jag jobbar så mycket just nu.
    Så jag har fryst in mina havtorn, men på fredag kväll är jag ledig och då ska jag försöka koka lite marmelad här hemma då blir det nog även plomonmarmelad. Hoppas du kan vänta tills dess!
    Vad roligt att höra från någon som läser min blogg:) har du testat något av mina andra recept?

    Må väl! /Jens

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Tack för ett bra tipps, kokt korv och Champagne lät som ett väldigt intressant snabbmål!
    Jag kan verkligen tippsa om grillad Chorizo & Champagne, jätte gott!
    Helst grillad över öppen spis

    SvaraRadera
  4. Tack själv för bra tips Toby måste testas:)

    SvaraRadera